فعالیت 15 رشته کاردانی و کارشناسی در مرکز آموزش عالی لنگرود
نوشته شده توسط : مینا
قائم مقام موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود خبر داد
فعالیت 15 رشته کاردانی و کارشناسی در مرکز آموزش عالی لنگرود

خبرگزاری فارس: قائم مقام موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود گفت: هم‌اکنون موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود دارای 15 رشته در مقاطع مختلف کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است.

خبرگزاری فارس: فعالیت 15 رشته کاردانی و کارشناسی در مرکز آموزش عالی لنگرود

 

سید صادق سیدجوادین امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در لنگرود درباره فعالیت موسسه آموزش عالی قدیر اظهار کرد: این موسسه در بهمن 86 فعالیت خود را با دو رشته هتل‌داری و خدمات مسافری در مقطع کاردانی با 45 دانشجو آغاز کرد.

وی در باره احداث ساختمان فعلی موسسه قدیر گفت: این ساختمان که در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع با 500 متر مربع سازه و با اعتباری معادل 2.5 میلیارد تومان ساخته شده، در دهه فجر سال 90 به بهره‌برداری رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: هم‌اکنون این موسسه دارای 15 رشته در مقاطع مختلف کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است.

به گفته وی، این موسسه در رشته‌های حسابداری، بازرگانی، نرم‌افزار رایانه، عمران (کارهای عمومی ساختمان)، معماری و الکترونیک در مقطع کاردانی پیوسته دانشجو می‌پذیرد.

سیدجوادین ادامه داد: این موسسه در رشته‌های امور بانکی، مدیریت، صنعت جهانگردی و خدمات مسافرتی و جهانگردی در مقطع کاردانی ناپیوسته و رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی و مدیریت جهانگردی حسابداری و در مقطع کارشناسی ناپیوسته و مدیریت امور بانکی و مدیریت جهانگردی در مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو جذب می‌کند.

وی با اشاره به رشد خوب این موسسه در چند سال اخیر بیان کرد: هم‌اکنون تعداد دانشجویان این مرکز به یک‌هزار و 480 نفر رسیده است و در سال تحصیلی 90-91 تعداد 750 دانشجو از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند.

این مسئول با بیان اینکه جذب دانشجو در گذشته به صورت 70 درصد غیر بومی و 30 درصد بومی بود، خاطرنشان کرد: با تغییر سیاست‌ها درصد پذیرش جذب دانشجوی بومی و غیر بومی نیز تغییریافته است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز آموزش عالی فاقد خوابگاه است، ابراز کرد: به دلیل بومی بودن بیشتر دانشجویان در دو سال نخست تاسیس این موسسه نیازی به خوابگاه احساس نشد و هم‌اکنون این موسسه فاقد خوابگاه است.

سید جوادین درباره احداث فضای ورزشی موسسه مذکور یادآور شد: احداث یک سالن ورزشی چند منظوره به مساحت یک‌هزار و 380 متر مربع و یک استخر به مساحت 860 متر مربع با اعتباری معادل 3 ملیارد تومان از محل بخش خصوصی در حال برنامه‌ریزی و ساخت است.

وی با اشاره به رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد، تصریح کرد: در صدد هستیم با تکمیل هیئت علمی، این موسسه در دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب کند و هم‌اکنون 8 هیئت علمی در موسسه فعالیت می‌کنند که 5 نفر از آنها دارای مدرک phd و سه نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

قائم مقام موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود به مشکلات مراکز آموزش عالی درباره موازی کاری در رشته‌های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: برخی از رشته‌های دانشگاهی در تمام موسسات موجود است در حالی که جای برخی دیگر رشته‌ها خالی است و این موجب شده که تعدادی از رشته‌ها در استان به حالت اشباع درآیند که این موضوع از کمیت و کیفیت آموزش می‌کاهد.

وی با بیان اینکه باید کارگروهی در استان تشکیل و رشته‌ها با توجه به نیاز مناطق و بازار کار ارائه شود، خاطرنشان کرد: پیدا کردن دستگاهی برای گذراندن دوره کارورزی دانشجویان و رشته‌هایی مانند جهانگردی از جمله مشکلات است و گاهی مجبوریم با بیش از 10 موسسه تماس بگیریم تا این دانشجویان بتوانند در آن مکان دوره کارورزی خود را بگذرانند.

سید جوادین، جاده خطرناک مسیر دانشگاه را از دیگر مشکلات موسسه آموزش عالی قدیر ذکر کرد و متذکر شد: با وجود تردد روزانه بیش از دو هزار و 500 دانشجو در مسیر جاده دانشگاه، دانشجویان از مسیر مناسبی برخوردار نیستند.

وی از مسئولان شهرستان لنگرود خواست با کمک‌های مادی و معنوی خود در راستای ارتقای هر چه بیشتر این موسسه مساعدت کنند.

به گزارش فارس، کتاب‌های لنگرود قطعه‌ای از سرزمین سبز و ریاضی پیش‌دانشگاهی و ریاضی عمومی‌یک به همت اساتید و حمایت موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود به چاپ رسیده و سید رضا سید جوادین دارای بیش از 20 تالیف در زمینه‌های مختلف بوده و هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

 





:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: